Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

divider

Adótervezés és könyvelés

Adótervezés

Kinek, mikor, mennyiért? Mindenkinek, rendszeresen, ingyen.

Mérettől függetlenül minden vállalkozásnak szüksége lenne adótervezési szolgáltatást igénybe venni, de ez magyar viszonylatban nagyon ritkán fordul elő. Ennek természetesen van több racionális magyarázata is: a tanácsadás költsége, hogy jellemzően ilyen konzultáció a döntéshozó komfortzónáján kívül esik, és sajnos sokan nem is érzik szükségességét ennek a szolgáltatásnak, mert úgy gondolják, hogy tudják, amit tudniuk kell. Persze ott van az a tény is, hogy információigény esetén sokan megpróbálnak a könyvelőjüktől útmutatást kérni, de az esetek többségében nem kapnak kellő információt, vagy csak utólag, határozott kérésre, kérdésre, ami viszont nem nyújt lehetőséget a tervezésre, esélylatolgatásra. Summázva: Magyarországon nincs kultúrája, gyakorlata a pénzügyi, adózási tanácsadásnak, vezetői döntéstámogatásnak.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a vállalkozások túlélési rátája, ami rendkívül alacsony, egy kft. vagy zrt. Magyarországon 100-ból csak 44 esetben működik öt év után is, míg betéti társaságoknál 100-ból csak 30 (Forrás: KSH 2016). Ezzel szemben az Írisz Office ügyfeleinél az elmúlt 18 évben ez az arány 95-98 % között mozgott. Láthatóan megéri időt fordítani erre a tevékenységre.

Számunkra mindig nagy ellentmondás volt az, hogy a házát építésszel megépíttető és a családi nyaralásokat is nagy részleteséggel elgondoló cégvezető a vállalkozása adózását, pénzügyeit miért nem tervezi meg előre, pedig a tét jellemzően nagyobb, mint az ingatlan vagy utazás értéke, sőt sok-sok ember jövőjéről kell gondoskodni.

Tehát a kinek kérdésre megadtuk a választ. Minden vállalkozásnak, mérettől függetlenül, hisz megfelelő tervezés nélkül a kicsiből sem lehet nagy. Téves logika azt gondolni, hogy most még kicsi vagyok, ezért nem kell tervezni, majd ha nagy leszek, akkor veszek igénybe tanácsadót. Ezt hívják önámításnak, és az esetek többsége azt bizonyítja, hogy ez nem működik.

Tanácsadás vagy tervezés? Nem mindegy!

Adótanácsadás: Konkrét kérdésre ad konkrét választ, jó esetben több lehetőséget vázol fel. Professzionális szolgáltatás esetén a téma holdudvarát is megvilágítja, de minden esetben a tanácsadást igénybe vevő magas szintű adózási ismeretét igényli, hiszen ő kérdez, márpedig aki tud kérdezni, az már a tudás zömét birtokolja.

Adótervezés: A cég átvilágítása és a vezetői konzultációk alkalmával térképezi fel a vállalkozás helyzetét, lehetőségeit, és ezeket alapul véve nyújt működési koncepciókat. Tevékenysége nem csak a felmerült, megoldandó kérdések megválaszolására, fennálló problémák orvosolására irányul, hanem átfogóan vizsgálja a cég lehetőségeit, olykor azok határain is túlmutat (cég szétválása, cégcsoport létrehozása). A szolgáltatás igénybe vevője a feltárás eredményeit kapja, így nem neki kell a célzott kérdéseivel rávilágítania a lehetőségekre.

Adótanácsadás Adótervezés
igényli a döntéshozó adózási ismeretét nem igényel adózási ismeretet a döntéshozótól
jellemzően egy témára irányul átfogóan vizsgálja a cég adózási vagy pénzügyi működését
jellemzően a vizsgált vállalkozás adottságaiból, lehetőségeiből indul ki a globális lehetőségeket veszi alapul, és azt vizsgálja, milyen módon tudja azokat a vállalkozás számára elérhetővé tenni
csak fennálló, adott esemény alkalmával alkalmazzák kontrolling célokra is alkalmazható
óradíjas szolgáltatás az Írisz Office-nál a könyvviteli szolgáltatás mellé nyújtott ingyenes* szolgáltatás

*Nem a szokásos apróbetűs rész következik. A szolgáltatás valójában ingyen jár a könyvviteli szolgáltatás mellé. De miért is adjuk ingyen a szakma legdrágább szolgáltatását? A válasz egyszerű. Ha az adótervezésért fizetni kellene, akkor annak igénybevétele alacsonyabb lenne. Azonban ha a cégvezetés ritkábban vesz igénybe tanácsadást a pénzügyi döntései előtt, úgy annak a cég eredményessége, növekedése lesz a kárvallottja. Ezért nálunk a szolgáltatás ingyenes, és a cégek majd ezt meghálálják a növekedésükkel és az életképességükkel.

Mikor?

A válasz attól függ, hogy igénybe vett-e már tervezést a vállalat vagy sem.

Ha még nem volt adótervezés a cég életében…

Jellemzően a magyar vállalkozások akkor kérnek tervezési szolgáltatást, ha válság van, tehát olyan probléma merült fel, amit az aktuális számviteli szolgáltató nem tud megoldani, és az már a cég működését veszélyezteti.

De vegyük az alapvető célokat:

  • Költségcsökkentés, az adózási lehetőségek következetes kihasználása
  • Pályázaton való megfelelés biztosítása, nyilvánvalóan a legköltséghatékonyabb módon
  • Hitelezési, faktorálási céloknak való megfelelés
  • NAV ellenőrzés okán azonnali tűzoltás
  • Minősítési célok, mint NAV, Bisnode, Opten jó minősítésének elérése
  • Adózási cash-flow tervezés
  • Üzletági kockázat csökkentése
  • Országkockázat csökkentése
  • Vagyonosodás kontra vagyon feletti rendelkezési jog**
  • Generációváltás vagy átpozicionálás (operatív vezetőből tulajdonosi szintre történő hátrálás)
  • Céges átszervezések, átstrukturálás
  • Terjeszkedés (belföldi vagy nemzetközi irány)
  • Munkavállalók javadalmazása, olcsó, legális vagyonosítás
  • Kulcsemberek pénzügyi tervezése
  • Cégeladásra való felkészítés
  • Cégvásárlást megelőző átvilágítás
  • Átalakulások

Természetesen ott vannak a kisebb horderejű, de minden bizonnyal gyakoribb tervezések is, így például:

  • Nyereményjáték tervezése
  • Költségelszámolások tervezése
  • Finanszírozások tervezése***
  • Cafeteria szabályzat kialakítása

Ha tanácsadásról van szó, akkor a KKV-k esetében 99%-ban az első négy pont valamelyikére irányul a tanácsadói igény, mely nyilván akkor éppen égető, de nem feltétlenül abban van a legnagyobb pénzügyi lehetőség. Éppen ezért preferáljuk az adótervezést, mely az összes témát vizsgálja.

Az első alkalom legtöbbször valamilyen kiváltó esemény miatt következik be, amikor is a cégvezetésnek rá kell jönnie – látva a ki nem használt lehetőségeket –, hogy az előre tervezés kifizetődőbb.

Ha már volt adótervezés, és az utókövetés a cél…

Ez már egy kölcsönösen izgalmas szolgáltatás: mivel már az első szakasz után látható az eredmény, így a további alkalmak elé mindenki jólesően feszült várakozással tekint.

Mikor is vannak ezek az alkalmak, ha már a fenti feladatokat megoldottuk?

  • Olyan törvényi változások esetén, ami befolyásolja, befolyásolhatja a vállalkozás működését****
  • Új üzleti lehetőségek, élethelyzetek esetén
  • Időszakos kontroll alkalmával. Minden vállalkozás számára az éves rendszeres (nem eseményfüggő) adótervezésre a legmegfelelőbb alkalom a III. negyedév zárását követő évértékelés. Ekkor befolyásolható még az adott pénzügyi év, ugyanakkor már tervezhető a következő.

** Első hallásra ennek a választási lehetőségnek szinte senki nem tulajdonít kellő figyelmet, de annak tisztázása után szinte mindenhol dobogós helyre ugrik. Mert mi is történt a rendszerváltás után: a magánszemélyek megörültek a magánvagyon felhalmozás lehetőségének, és Hakapeszi módjára minden céges forintot megpróbáltak magánszemélyként realizálni, persze jobbára adózatlanul. Ez jelentette azt is, hogy még 2007-ben is több veszteséges vállalkozás volt Magyarországon, mint nyereséges. Mindenesetre a vállalkozásokból jellemzően költség árán kimenekített pénz (többnyire nem tiszta) vagy tagi hitelként, vagy egyéb más költséggel bíró módon került vissza (pályázat, hitel, NAV megfelelés miatt) a cég véráramába, bepiszkítva ezzel a céget és sok esetben több költséget – és természetesen több kockázatot – generálva, mintha a szabályos lehetőségekkel éltek volna. Ellenben az angolszász filozófia, melyet az Írisz Office követ, merőben eltér a fentiktől. A vezetőknek, tulajdonosoknak csak annyi adózott jövedelmet kell realizálniuk, amiből a mindenkori életszínvonalukat fenn tudják tartani, ugyanakkor a felhalmozott vagyon a cégben marad, míg annak kockázatossága esetén alacsony kockázatú vállalkozásba áramlik.  

*** Gyakori példa egy szimpla autó vásárlás, amikor is a közgazdász cégvezető tud a legmagabiztosabban tévedni. Mert nyilvánvalóan ki tudja számolni egy öt éves pénzáram jelenértékét, illetve tudja mi a pénzügyi és az operatív lízing között a különbség. De vajon számol-e azzal például, hogy az autó bekerülési értéke adóalap csökkentő tétel lehet, hogy mikor fizet cégautóadót és milyen mértékben, hogy levonhatja-e a bekerülési érték áfatartalmát, hogy a beruházás kamatát le tudja írni akár 100 %-ban az adójából, és ha esetleg magánszemélyként vásárol, az összegszerűen milyen előnyökkel, hátrányokkal jár. A legkedvezőbb és a legkedvezőtlenebb döntés között öt év időtávlatban több, mint 100 % a különbség, melyet a cégvezetők többsége úgy hoz meg nap mint nap, hogy a súlyát nem tudja mérlegelni.  Tehát képzeljük el, ha ugyanaz az autó öt év alatt 4,5-9,2 M Ft közötti bekerülési költséget jelenthet nekünk, akkor mennyi minden egyéb tényező lehet az adózásban, amit nem ismerünk.

**** Minden törvényváltozás egyaránt pozitív, ha előnyös, ha hátrányos! Ha előnyös, úgy eredmény oldalon profitálunk, vagy azért mert adottság, vagy azért mert elsők között használjuk ki, míg ha hátrányos, úgy annak kezelésében, elkerülésében mi leszünk az elsők. Így a szigorítás is csak viszonylagos rossz, ahhoz viszonyítva, ami volt, de ha a helyzetből a mi vállalkozásunk jön ki a legjobban, az már jobb, mint az alaphelyzet.

Vezetői döntéstámogatás

Ez a kifejezés összefoglalja mindazt, amit végzünk.

Hiszen munkánk során

    • átvilágítjuk a vállalkozást
    • adó- és pénzügyi tervezést készítünk
    • vezetői konzultációk során kialakítjuk a megfelelő stratégiát
    • a stratégiának megfelelően végezzük a könyvviteli feladatokat
    • a kinyert információkkal támogatjuk a vállalkozást
      • a napi ügymenet során
      • a jogszabályi változások alkalmával
      • az új élethelyzetek, lehetőségek felmerülésével

A végeredmény egy olyan vállalkozás, amit vezetni kell, nem pedig folyamatos, egyedi válságmenedzsmenteket végrehajtani.

Adótervezés, adóelkerülés:

Bár szerencsére az utóbbi években az adóelkerülés gyanújától való félelem az adótervezés során nem szokott napirendre kerülni, ejtünk róla néhány szót.

Az adótervezés a legális adózási lehetőségek transzparens alkalmazását jelenti, mely feladatokba – az ügyfelünk kilétét fel nem fedve – sok esetben az érintett hatóságokat is bevonjuk (NAV, NGM, helyileg illetékes polgármesteri hivatalok). Ez alatt jogalkalmazási és jogértelmezési kérdések tisztázását értjük.

Az adózási lehetőségek létrehozása a jogalkotó részéről szándékos, jellemzően piacélénkítő célzatú, így azok kihasználását elítélni nem lehet. Fontos fegyvertény, ami egyben a közteherviselés irányába mozdítja országunkat, hogy sok-sok vállalkozásnak sikerül az adózási lehetőségek kihasználása során olyan mérsékelt adóterhet biztosítanunk, ami vállalható, sőt versenyképességet biztosít nem csak a legálisan működő, da a szürkébe, feketébe hajló gazdasági társaságokkal szemben is. Mindennek az eredménye az is, hogy a lehetőségek kihasználása mellett fizetendő alacsonyabb adóteher (már) nem a feketegazdaság, hanem az államháztartás bevételét gyarapítja.

Joggal merül fel a kérdés, hogy ez a gyakorlat miért nem elterjedt. A könyvviteli szolgáltatással szemben megnyilvánuló alacsony szintű minőségi igény nem hozta még létre azt a színvonalú kínálatot, ami a versenyképes magyar vállalkozások tömeges kitermelését biztosíthatná. Ugyanakkor ez jó hír az élharcosoknak, mert jutalmuk a versenyelőny.

Mélységi avagy összetett könyvelés

Könyvelési módok és elszámolási lehetőségek hatékony alkalmazásával érvényesített adózási hatékonyság, azaz a számviteli és adótörvények biztosította lehetőségek következetes, proaktív (feltáró, javasló, kivitelező) kihasználásával létrehozott szolgáltatás.

Magyarországon a könyvviteli szolgáltatók, valamint a cégvezetők, cégtulajdonosok ellenérdekeltsége miatt nem alakulhatott ki professzionális könyvviteli szolgáltatás.

A következő sorok nem a könyvelők bántása céljából íródtak, hanem hogy rávilágítsunk, mi a két könyvelési módszer között a cégek számára sorsfordító különbség.

Addig, míg a cégvezető a(z)

    • adó- és adólap csökkentő tételek maximális kihasználásában,
    • számviteli és adótörvény biztosította lehetőségek alkalmazásában,
    • beruházást, javadalmazást, befektetést érintő döntések előzetes adójogi, pénzügyi átvilágításában,
    • piaci lehetőségek összehasonlításában, kiértékelésében,
    • adózási szabályok, szigorítások, lehetőségek tervezésében,
    • legális, de adóellenőrzésre is okot adható, védhető megoldások alkalmazásában,
    • együttes pénzügyi és adózási stratégia felállításában,
    • nemzetközi kitekintésben,
    • a vezetői célokhoz igazított struktúra és pénzügyi modell kialakításában,

mindaddig a könyviteli szolgáltató a(z)

    • időhatékony könyvviteli szolgáltatásban,
    • alacsony képzettségi szinttel, alacsony képzéssel fenntartható szolgáltatásnyújtásban,
    • adóellenőrzés esélyét csökkentő adatszolgáltatásban,
    • egyszerű, minimalizált hibalehetőséget nyújtó kivitelezésben,
    • felelősséggel terhelt tanácsadástól mentes, alacsony adminisztrációs kötelezettséggel bíró, egyszerű modellek (előremutató, több éven át tartó modelleket és azok követését, menedzselését kerülő technikák; kiskapuk, mint legális adózási alternatívák kihasználatlansága; kontrolling technikák figyelmen kívül hagyása; pénzügyeket nem érintő, csak a cég számára módosítás és változtatás nélkül rendelkezésre álló lehetőségek) alkalmazásában,
    • struktúrák, pénzügyi modellek kialakítása és alkalmazása nélkül nyújtott szolgáltatásban érdekelt.

Ez természetesen érthető hozzáállás. A megbízó részéről erre, ha van is igény, megfogalmazva nincs, beárazva pedig végképp nincs. Míg ha a könyvelő ilyen szolgáltatásra adja a fejét, úgy az alábbi következményeket, feltételeket nem tudja kezelni, biztosítani:

  • magasan képzett munkaerő,
  • folyamatos belső képzés,
  • új lehetőségek, technikák keresése, azok jogi hátterének alátámasztása, alkalmazásuk biztonságoságának megteremtése,
  • nagyobb adóellenőrzésnek való kitettség,
  • magasabb szintű adóhatósági képviselet,
  • mindezeket finanszírozó díjazás.

E lehetőségek kihasználása nélkül a magyarországi gazdálkodók mind belföldön, mind nemzetközi viszonylatban versenyhátrányba kerülhetnek. A megfelelő menedzselés viszont kiemelt versenyelőnyt eredményez az alacsony működési hatékonysággal bíró magyar piacon.

Természetesen az összetett könyvviteli szolgáltatást mindig megelőzi az adótervezés, majd a tervezői, vezetői döntéstámogatói tevékenység a vállalkozás teljes életútján támogatást biztosít.

Könyvviteli tevékenységünk során a vállalkozás teljes körű könyvelését ellátjuk, a gazdasági események kontírozásától kezdve, a nyilvántartások, analitikák vezetésén és a bevallási kötelezettségeken alapuló nyomtatványok benyújtásán át a különböző időszakokra szóló beszámolók összeállításáig. Szolgáltatásunkba tartozik még többek között a vegyes szerkezetű (KATA, KIVA, TAO, EVA, EV) cégcsoportok pénzügyi folyamatainak összehangolása, számviteli szabályzatok elkészítése, illetve a speciális számviteli eljárás (pl. végelszámolás, eltérő üzleti év) alá tartozó vállalkozások könyvelése is. Azon partnereinknél, ahol nagy jelentősége van az árfolyamkockázat kiküszöbölésének, a számviteli törvény által megengedett EUR illetve más devizanemben történő könyvvezetést is vállalunk.

Jellemzően kettős könyvviteli rendszerben nyújtunk szolgáltatást KKV-k működésére optimalizált magyar fejlesztésű szoftver alkalmazásával, de az igényeknek megfelelően egyéb számviteli, illetve integrált vállalatirányítási rendszereket is alkalmazunk.

Kapcsolódó szolgáltatásaink:

Öt évig tartó piacfelmérés eredményeként kiválasztásra került Magyarország egyik legnívósabb vállalatirányítási rendszere, melyet egy rendkívül kedvezményes havi díjas konstrukcióban tudunk biztosítani ügyfeleink részére. A modellnek köszönhetően a rendszer már kisebb vállalkozások számára is elérhető, ezzel lehetővé tudjuk tenni a gazdasági események folyamatos nyomon követését, a cash-flow, a kintlévőségek, a jövedelmezőség, a termelékenység, a gyártás, a megrendelés-kezelés, a logisztika aktuális ismeretét.

Az adózási, számviteli és munkaügyi jogszabályok naprakész ismerete, a tudás megfelelő hasznosítása a gyakorlattal összekötve ma már nélkülözhetetlen a mindennapi gazdasági életben, ezért rendszeresen ismertetjük ügyfeleinkkel a releváns és fontos, időszerű változásokat ügyféltájékoztatók formájában. Az időben történő tájékoztatás nagyban hozzájárul a felelősségteljes vezetői döntések meghozatalához, az általunk készített ügyféltájékoztatók csak a kifejezetten lényeges adatokat tartalmazzák, azok nem általános hírlevelek.

Az elmúlt évek egyik sikertermékévé vált az Egypercesek rovatunk. Nevéhez hűen napi egy percben hivatott összefoglalni egy releváns adózási információt, mely jellemzően négy féle lehet:

  • törvényváltozásról szóló tájékoztató
  • munkánk során tapasztalt adózói hibák elkerülését támogató tájékoztatás
  • aktuálisan felmerült kérdések megválaszolása
  • logikátlan adózási esetek (amit tudni kell, kikövetkeztetni nem lehet)

Persze nem elvárás a döntéshozóktól, hogy naponta megtanuljanak egy szabályt, de a vezetői döntés meghozatalakor komoly fegyvertény, hogy a cégvezető tudja: ez egy speciális terület, beszélnem kell a könyvelőmmel.

Munkaügyek

A munkaügyi folyamatokat komplexen kezeljük, hiszen a törvény által előírt adminisztratív tevékenységek (számfejtés, bevallások, bejelentések, adatszolgáltatási kötelezettségek) és a munkaügyi tanácsadás (foglalkoztatási mód és foglalkoztatási struktúra, az ideális javadalmazási módszerek valamint a cafeteria szabályzat kialakítása) az adótervezés részei.

A megfelelő bérstruktúra és a társaság optimális adózási formájának összetett tervezése eredményhez vezet: javuló eredményesség, motiváltabb munkavállalók, versenyképes szervezet. A vállalkozásoknak egy megbízható és proaktív partnerre van szüksége, ezért a munkaügyi szolgáltatásaink hatékonyak, rugalmasak, célorientáltak: folyamatosan reagálunk a jogszabályi változásokra, legyenek azok változtatásra kényszerítők vagy éppen új lehetőségek.

Munkaügyi szolgáltatásaink keretében

  • egyrészt levesszük válláról a bérszámfejtés adminisztratív terheit, így a saját szakmai feladatainak adunk teret;
  • másrészt munkaügyi és TB tanácsadás keretében előkészítjük döntéseit, segítjük tájékozódását, javaslatokat teszünk az optimális foglalkoztatási formákra – ezzel költséget csökkentünk.

A fix járulék és jövedelmet terhelő adók ellenére is komoly tervezési és költségcsökkentési lehetőségek biztosítottak a vállalkozások számára. Ehhez mindössze átfogó adózási ismeretre, valamint konzekvens és következetes végrehajtásra van szükség.

Bérszámfejtési szolgáltatásaink keretében teljes körű bér-, táppénz-, családipótlék számfejtési, bérfeladási, adó- és járulékelszámolási feladatokat oldunk meg.  Szolgáltatásunk magában foglalja a bérszámfejtéssel kapcsolatos egyéb kérdések megválaszolását, bérkalkulációk készítését, jövedelemigazolások kiadását, munkaügyi, járulék és társadalombiztosítási ügyintézést, munkaügyi ellenőrzéseken való részvételt és képviseletet. Gondoskodunk róla, hogy cége folyamatosan megfeleljen a munkaügyi szabályozásoknak és elvárásoknak, csökkentjük az ön jogi kockázatát akár új munkaerőt vesz fel, akár épp átszervez vagy elbocsát. Mindemellett természetesen a szükséges törvényi bejelentéseket, bevallásokat is elkészítjük.

Szolgáltatásunk szoftverhátterét a piac meghatározó vállalatirányítási rendszerét fejlesztő céggel közösen, saját, másfél évtizedes tapasztalatunkat figyelembe véve alakítottuk ki, ez biztosítja a bérszámfejtés gyors, elektronikus adminisztrációját és az adatok teljes körű elektronikus tárolását. Ezek lehetővé teszik, hogy ügyfeleinket gyors és pontos információkkal lássuk el, továbbá hogy elkészíthessük az ügyfél által kívánt egyedi kimutatásokat is.

TB kifizetőhellyel rendelkező munkáltató esetén is vállaljuk a teljes körű TB ügyintézést, TB-ellátások jogosultságának megállapítását és elszámolását, a kötelező adatszolgáltatások elkészítését és benyújtását az illetékes hatóságok felé.

Szükség esetén támogatást nyújtunk akár a munkaidő-nyilvántartás tervezésében, akár a munkaidő beosztás vagy a kapcsolódó jelentések elkészítésében. Mindezek mellett az alkalmazottak, munkatársak számára is biztosítunk információ-elérést, megválaszoljuk a mindennapokban felmerülő kérdéseket.

Amennyiben a munkaügyi területen szakértői munkát igényel, vagy cége mérete nem indokolja saját bérszámfejtéssel, illetve társadalombiztosítási ismeretekkel rendelkező munkatárs alkalmazását, tanácsadási szolgáltatásként javaslatokat teszünk és segítünk azok végrehajtásában. Együttműködünk a vállalati bérstruktúra- és juttatási rendszerének (cafeteria) kidolgozásában és bevezetésében; megtervezzük az optimális, legköltséghatékonyabb foglalkoztatási és társaság működésével összefüggő adózási formák kombinálását; igény esetén elkészítjük a NAV-hoz benyújtandó személyijövedelemadó-bevallásokat, beleértve a fizetendő személyi jövedelemadó és az EHO összegének kalkulációját is.

Homogén, azaz szolgáltatófüggetlen költségtervezés, elemzés

Amennyiben rendelkezünk már a mélységi avagy összetett könyveléssel, úgy a rendelkezésre álló adatokat célszerű kiértékelni. A homogén költségekkel (bank, internet, telekommunikáció, rezsi, energiahordozók) egyszerű dolgunk van, mert a szolgáltatás nyújtója nem vagy nem számottevően befolyásolja a szolgáltatás minőségét.

Ilyenkor nem az a feladat, hogy ajánlatokat kérünk be különböző szolgáltatóktól, mert azok összehasonlítása többnyire nem költséghatékony, továbbá nagy az ilyen értékelés hibalehetősége is,  hanem az, hogy az alapvető működési sajátosságokat kivonatoljuk (pl. kiválasztunk egy reprezentatív banki tranzakciós hónapot és annak a jellemzőit összeírjuk), amit beáraztatunk az igényeinknek megfelelni tudó szolgáltatókkal.

A bankköltségeknél például a csökkentésre lehetőséget nyújt a nem forintban vezetett bankszámla külföldre vitele, megtakarítandó a bankadó, vagy a közösségi bankolás lehetőségeit kihasználva számottevően lehet mérsékelni a konverziós költségeket és a pénzmozgatás díját, illetve az alternatív fizetőeszközökben rejlő lehetőségek kihasználását is érdemes megfontolni.

Bemutatkozás

Kik vagyunk? Nem csupán könyvelők: számviteli és adózási szakértők, egy egyedülálló szolgáltatásokat nyújtó könyvelő- és adótanácsadó iroda a prémium szegmensben.

Papp Tibor alapító