Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Hány nap szabadsággal rendelkezhet a munkavállaló?

Nagyon sok munkavállaló nincs tisztában azzal, hogy hány nap szabadsággal rendelkezhet, így a következőkben az erre vonatkozó szabályokat ismertetjük.

Fontos megállapítani az elején, hogy a szabadság kiadása a munkáltató felelőssége, így a szabadságot a munkáltató – a munkavállaló előzetes meghallgatása alapján – adja ki. A munkavállaló évente 7 nap szabadsággal rendelkezhet, amelyet legfeljebb két részletben vehet ki.

Példa: a munkavállaló éves szabadságainak száma 25 nap. Ebből 5 napot kivesz áprilisban, majd júniusban még 2 napot, tehát a további 18 nap szabadság kiadásáról a munkáltató rendelkezhet.

A munkáltató a munkavállaló által kért szabadságot a munkaviszony első három hónapjában nem köteles megadni.

A szabadság iránti igényt mind a munkavállalónak, mind a munkáltatónak a szabadság megkezdése előtt 15 nappal jelezni kell.

 

A cikket a HyperCortex Zrt, az Írisz Office csoport TB szakértő tagja írta.

hypercortex_logo2019

Email
Print