2016
A vállalkozások uniós és hazai forrású pályázatok révén támogatásokat kaphatnak.
Ezeknél a pályázatoknál jellemző az utófinanszírozás, így a vállalkozásoknak először a pályázat keretében vállalt kötelezettségeiket kell teljesíteniük, amelynek során költségek, ráfordítások merülnek fel.
Az elszámolás a vállalt kötelezettségek teljesítését követően történik, majd ezt követően kerül sor a támogatás pénzügyi rendezésére, ami több hónapot is igénybe vehet.
Így rendszeresen előfordul, hogy a költség, ráfordítás az adott üzleti évben felmerül, de a hozzá kapcsolódó támogatási bevétel nem jelenik meg az adott üzleti évben, így a vállalkozás veszteséges lesz.
Ennek elkerülése érdekében a törvénymódosítás új előírása szerint– ami nemcsak a pályázat keretében elszámolt támogatásokra vonatkozik, hanem más vállalkozástól, magánszemélytől kapott támogatásokra is –,
ha a támogatással az elszámolás a mérlegkészítés időpontjáig megtörténik,
akkor az elszámolás alapján járó támogatást az adott üzleti évre el lehet számolni egyéb bevételként.