Munkaviszony megszűnését követően 5 munkanapon belül a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét és ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó igazolásokat.
– Munkáltatói igazolás munkaviszony megszűnésekor
• A munka törvénykönyve nem határozza meg a tartalmát, de az igazolásnak tartalmaznia kell a munkavállaló személyes adatit, munkakörét és a FEOR-kódját, a munkáltató adatait, a munkaviszony kezdetét-végét, a munkavállalót terhelő levonásokat, béren kívüli juttatásokat, a végkielégítés mértékét.
– Igazolás TB- nyilvántartásról:
• Tartalma: a tárgyévben fennálló biztosítási idő (tól-ig), a foglalkoztató által megfizetett járulékok összege és azok alapja.
– Igazolólap álláskeresési járadék megállapításához.
– Adatlap
• Tartalma: adott évre a munkáltatótól származó jövedelem és a levont adóelőleg.
– Adatlap bírósági végzéssel megállapított kötelezettségről
• Akkor is ki kell adni, ha a munkavállalónak nincsen tartozása.
– Jövedelemigazolás egészségbiztosítási ellátás megállapításához
• Nem kötelező kiadni a munkavállaló részére csak abban az esetben, ha ezt külön írásban kéri. Amennyiben kéri, akkor át kell másolni a szigorú számadású Jövedelemigazolások egészségbiztosítási ellátás megállapításához c. tömbbe, aminek első példánya a munkavállalónak jár.
– TB (rózsaszín) kiskönyv
• Be kell jegyezni a jogviszony kezedét és végét, a cég nevét, címét, adószámát, illetve aláírás is szükséges, valamint fel kell tüntetni a biztosítási szüneteltetési időszakot. Amennyiben nem adott le TB kiskönyvet jogviszony kezdetekor, akkor újat kell kiállítani a részére.
– Munkáltató írásbeli értékelése:
• A munkáltató a munkavállaló kérelmére, ha a munkaviszony 1 évig fennállt, a munkavállaló munkájáról írásbeli értékelést ad.