Az adózás rendjéről szóló törvény szerint az első pénzforgalmi számlát az adószám kiadását követő 15 napon belül kell megnyitni.
Az új bankszámlaszámot a pénzügyi intézmény köteles bejelenteni a cégbíróságnak és az adóhatóságnak.
A bankszámla nyitásához szükséges dokumentumok: a létesítő okirat, az aláírás-minta vagy aláírási címpéldány, a bejegyző végzés, illetve a vezető tisztségviselő személyes okmányai.
Az a cég, amely nem tesz eleget bankszámlanyitási kötelezettségének, akár 500 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható.
Megkönnyítjük azonban az életünket, ha a cégbíróságtól megkapott e-Szignó kiterjesztésű file csomagot továbbítjuk elektronikusan a számlanyitó bank számára, ez esetben ugyanis céges dokumentációt nem kell vinnünk a számlanyitáshoz, elegendő csak a céget képviselő, aláírásra jogosult személy személyazonosságának az igazolása.