Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Mikor törlik a cég adószámát?

Az adóhatóság abban az esetben törli a cég adószámát:

– ha az adózó részére postán küldött hivatalos irat két egymást követő alkalommal „címzett ismeretlen” jelzéssel érkezett vissza, vagy nem lehet a küldeményt a címzettnek kézbesíteni a megfelelő postaláda hiánya miatt
– ha az adózó a székhelyén nem található, a székhelyén lefolytatott ellenőrzés alapján
– ha nem valós a bejelentett székhelye
– ha az adózó 365 napon belül nem tesz eleget az áfa bevallási vagy havi járulékbevallási kötelezettségeinek
– ha az adózó a beszámoló letétbehelyezési, illetve közzétételi kötelezettségének az ismételt felhívásban szereplő határidőn belül sem tesz eleget
– ha az adózó nem jelentette be a NAV felé a törvényes képviselőjét felszólítás ellenére sem, illetve ha a bejelentett képviselő nem valós személy
– az adózó által bejelentett székhelyszolgáltató nem szerepel a székhelyszolgáltatók nyilvántartásában és az ilyen irányú tevékenység végzésére vonatkozó szándékát sem jelentette be
– a Dáptv. alapján elektronikus ügyintézésre köteles adózó a Dáptv. szerinti hivatalos elérhetőséggel nem rendelkezik

Az első két esetben az adóhatóság figyelmeztetést küld az adózó részére, hogy 30 napon belül állítsa helyre a törvényes állapotot, ha ezt elmulassza, akkor törlik az adószámot.

Abban az esetben, ha az adózó közösségi adószámmal is rendelkezik, akkor az is törlésre kerül.

Az adószám törléséről szóló határozat kézhezvétele után még van egy lehetősége az adózónak, hogy elkerülje az adószáma törlését, ha a határozat véglegessé válása előtt helyreállítja a törvényes állapotot.

Email
Print