Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Milyen nyilvántartást kell vezetni elektronikus felületek által elősegített termékértékesítésről/szolgáltatásnyújtásról?

Ahogy korábban írtuk, ha egy adóalany elektronikus felület (pl. piactér, platform, portál vagy más hasonló eszköz) használata által termék vagy szolgáltatás nem adóalanyok részére történő, a Közösség területén teljesített értékesítését, illetve szolgáltatás nyújtását segíti elő, akkor a termékértékesítést vagy szolgáltatásnyújtást elősegítő adóalany köteles nyilvántartást vezetni ezen termékértékesítésekről, illetve szolgáltatásnyújtásokról.

Amennyiben a platform csak nyilvántartás vezetésre kötelezett, de adófizetésre nem, a nyilvántartásnak az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • azon termékértékesítő, illetve szolgáltatásnyújtó neve, postai címe, valamint elektronikus címe vagy weboldala, akinek vagy amelynek a termékértékesítését, illetve szolgáltatásnyújtását az elektronikus felület használata által elősegítették, és amennyiben rendelkezésre áll:
    • a termékértékesítő, illetve a szolgáltatásnyújtó HÉA-azonosító száma vagy nemzeti adószáma
    • a termékértékesítő, illetve a szolgáltatásnyújtó bankszámlaszáma vagy virtuálisszámla-száma
  • a termék leírása, értéke, a feladott vagy elfuvarozott termék érkezési helye az értékesítés időpontjával és – amennyiben rendelkezésre áll – a rendelésszámmal vagy az egyedi ügyletazonosító számmal együtt
  • a szolgáltatás leírása, értéke, a szolgáltatásnyújtás teljesítési helyének megállapítására szolgáló információ, továbbá a szolgáltatásnyújtás időpontja és – amennyiben rendelkezésre áll – a rendelésszám vagy az egyedi ügyletazonosító szám
Email
Print