Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Mit kell tudni az időszakos elszámolású ügyletekről 2016-ban?

A 2016.01.01-jén hatályba lépett áfa törvény módosítás jelentősen érinti azokat az időszakos elszámolásokat (korábbi nevén folyamatos szolgáltatásokat), ahol a felek időszakonkénti elszámolásban állapodtak meg.

A változás alapján fő szabály szerint ezekben az esetekben a teljesítés ideje az elszámolással érintett időszak utolsó napja lesz.
(Elszámolással érintett időszak: az az időszak, amire a számla vonatkozik, például a januári bérleti díjról kiállított számla esetében az elszámolással érintett időszak 01.01.-01.31.)

A törvény a következő gyakran előforduló eseteket kivételként kezeli:

1. Ha a számla kiállítás időpontja ÉS a fizetési határidő is megelőzi az elszámolással érintett időszak utolsó napját, akkor a teljesítési időpont a számla kiállításának az időpontja.
(a számla kelte és a számla teljesítési ideje megegyezik)
2. Ha a fizetési határidő későbbi, mint az elszámolással érintett időszak utolsó napja, akkor a teljesítési idő a fizetési határidő és az elszámolással érintett időszak utolsó napját követő 60. nap közül a korábbi időpont.

Az új szabályt azon számlák tekintetében kell először alkalmazni, amelyeknél az elszámolással érintett időszak kezdete 2015.12.31. utáni ÉS a fizetési határidő is 2015.12.31. utáni ÉS a számla keltje is 2015.12.31 utáni időpont.

Az alábbi linken olvashatja a témáról szóló, példákat is tartalmazó ügyfél tájékoztatónkat:http://www.iriszoffice.hu/idoszakos_elszamolasok20160101/

Amennyiben bizonytalan egy konkrét esetben az áfa törvény szerinti teljesítési időpont meghatározásában, kérjük, forduljon könyvelőjéhez bizalommal!

Email
Print