Amennyiben a munkavállalónknak előleget folyósítunk, vagy a munkaviszony megszűnésével összefüggésben a jogviszony végéig járó bért előre kifizetjük, úgy a pénzügyi teljesítésünknek adó- és járulékfizetési vonzata lesz.
Ugyanis a kifizetésünk a munkavállalónál jövedelmet keletkeztet – függetlenül attól, hogy milyen időszakra szól a folyósítás, így azt a hó végi bevallásban (és minden bérpapíron) szerepeltetni kell a hozzá kapcsolódó adókkal és járulékokkal együtt, és ez természetesen fizetési kötelezettséget is eredményez a NAV felé.
Például: Munkavállalónk jogviszonya közös megegyezéssel megszűnik november 30-ával, de felmentést adunk neki a munkavégzés alól, így már október 31-én elszámolunk vele, tehát kifizetjük neki az októberre és a novemberre vonatkozó bérét is.
Ilyen esetben a kifizetés (október) tényét követő hónap (november) 12-ével a járulékbevallásban szerepeltetni kell a teljes összeget, amit megkapott alkalmazottunk, és annak az összegnek megfelelően kell adót és járulékot fizetnünk.