Legyen szó szezonális vagy egy projektmunkáról, vagy akár egy kieső ember ideiglenes pótlásáról, minden céggel előfordulhat, hogy alkalmi munkavállalókra van szüksége.
A bejelentés megtétele már az országos telefonos ügyfélszolgálat vonalán, a 185-ös hívószámon keresztül is megtehető, mely Magyarország területén belül 0-24 órában minden nap (hétvégén és ünnepnapokon is) hívható.
A telefonos bejelentést a munkáltató teheti meg, a bejelentési kötelezettséget legkésőbb a munkavégzés kezdése előtt teljesíteni kell. A bejelentés visszavonására a hívástól számított 2 órán belül, hosszabb időtartamú bejelentés esetén a tárgynap reggelén 8 óráig van lehetőség.
Amennyiben ezt is telefonon keresztül intézik, úgy szükség van a regisztrációs számra.
Az ügyintéző által történő elektronikusan kitöltött adatlap az adóhatósághoz kerül továbbításra. Az ügyfélszolgálat a hangfelvételt a bejelentést követő ötödik év december 31-éig köteles megőrizni.
A beazonosítást követően az alábbi adatokat szükséges megadni a foglalkoztatás bejelentéséhez:
• munkáltató adószáma
• munkavállaló neve
• munkavállaló adóazonosító jele
• munkavállaló TAJ száma
• az egyszerűsített foglalkoztatás jellege
• foglalkoztatás kezdete
• munkaviszony napjainak száma