Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Szükséges-e bejelentenünk a pénztárgép üzemeltetési helyének megváltozását, ha kitelepülünk egy helyszínre?

A vállalkozások életében előfordulhatnak olyan alkalmi kitelepülések, amelynek során viszik magukkal az egyébként állandó üzletében használt pénztárgépet.

Ilyen esetben a rendezvény helyszíne annak alkalmi jellege miatt nem tekinthető állandó üzemeltetési helynek. Az alkalmi kitelepülést a vásárokról, a piacokról, és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet szabályozza. E törvény szerint az ünnepekhez, rendezvényekhez kapcsolódó legfeljebb 20, indokolt esetben 30 napig tartó rendezvényeket soroljuk az alkalmi kitelepülések fogalmába.

Amennyiben a kitelepülés időtartama nem éri el a törvényben megszabott időtartamot, akkor nem történt üzemeltetési helyváltoztatás, így külön bejelentési kötelezettség nem merül fel az adóhatóság felé.

Azonban, ha a kitelepülés időtartama hosszabb a jogszabályban megengedettnél, akkor meg kell változtatni a pénztárgép üzemeltetési helyét, amit jelezni kell a NAV felé. Ezt a bejelentést az adat megváltoztatásának időpontját megelőző 5. napig kell megtenni.

Email
Print