Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Szavakban

Jövőnek írjuk, de gyakorlatilag ez a jelen, csak még kevesek számára biztosított.  

Mi az Írisz Office-nál soha nem hittünk a könyvelésben, pedig ez a szakmánk, ez az életünk.

Pontosan fogalmazva soha nem hittünk abban a szolgáltatásban, amit hallva az emberek a könyvelés alatt értenek. Ezért is nehéz elvonatkoztatni egy adótervezés során attól, hogy mit is jelent ez a szolgáltatás, és mit tud jelenteni egy cég számára.

Az Írisz Office-nál ez soha nem szimpla adatrögzítés volt. Mert miről szól az adatrögzítés? A NAV-nak történő adatszolgáltatásról, azaz önadózásról. És valljuk be, ez szükséges rossz, nem hálásabb feladat, mint a BKV ellenőré.

Az Írisz Office küldetése azonban mindig is az értékteremtés volt. E nélkül – úgy gondoljuk – nincs elhivatottság.

Ez az értékteremtés az elmúlt két évtizedben szépen működött, fejlődött és egyre kifinomultabbá vált, köszönhetően

  • a mélységi avagy összetett könyvviteli szolgáltatásnak
  • a homogén költségek racionalizálásának
  • és az adótervezésnek.

Viszont a gazdaság, az élet folyamatos gyorsulása és a technikai feltételek fejlődése lehetővé tette azt, hogy ezek a szolgáltatások bárkinek, bárhol, bármikor elérhetőek legyenek. És azok a dolgok, amikre lehetőség van és építő jellegűek, azok idővel kötelezőek lesznek, hacsak nem akarunk lemaradni a piaci versenyben.

Éppen ezért legyünk kihívók, az élharcosok támogatói, ne sereghajtók!

Mindezt úgy valósítjuk meg, hogy a támogatott vállalkozásoknál a pénzügyekre, adminisztrációra fordított időt szignifikánsan lecsökkentjük, továbbá az adminisztrációból adódó hibalehetőséget a töredékére csökkentjük. Mi ezt a tevékenységet kiszervezett minőségbiztosításnak nevezzük.

És valljuk be, addig, míg a munkavállalóink akár évtizedeken át kitartottak mellettünk, nem is volt erre olyan óriási szükség, de most, a felgyorsult világban, ahol határidőre mennyiséget és minőséget is kell adnunk, mindezt nagyobb fluktuáció mellett, rendkívüli módon felértékelődött az új munkavállalók gyors betaníthatósága és az alacsony hibaszázalék lehetősége. Ezt hivatott biztosítani Önöknek az új rendszerünk.

A technika roppant egyszerű, a benne rejlő lehetőségek rendkívül nagyok, kihasználásával komoly versenyelőnyt érhetnek el a vállalkozások, viszont néhány év leforgása alatt már versenyhátrányként realizálódik a rendszerhasználat mellőzése.

Miért nem terjedtek el a vállalatirányítási rendszerek a KKV-ban?

  1. Mindeddig több tízmilliós, de minimum sokmilliós kezdeti beruházást igényelt a rendszerek megfinanszírozása, mely olyan terhet jelentett a vállalkozások számára, amit kevesen vállaltak be, hiszen senki nem veheti biztosra, hogy az új rendszer megtérül számára.
  2. A rendszer bevezetése olyan munkavállaló 3-6, de néha 24 havi munkáját igényelte, aki nem volt nélkülözhető a vállalkozás napi működése során, vagy egyszerűen nem is volt erre alkalmas személy a vállalkozásban.
  3. A bevezetés támogatási költsége nem vállalható anyagi terhet jelentett, mert sok esetben az még a vállalatirányítási rendszer árát is meghaladta.

Mindezek következtében a KKV nagyon kicsi arányban vezetett be bármilyen, a működését támogató rendszert. Vagy ha be is vezették, az oktatás, így a rendszerismeret hiánya miatt jellemzően nem nyújtottak kellő támogatást a felhasználók számára, sőt, sok esetben a cégvezetés kevésbé látta át velük a vállalkozás működését, mint azt megelőzően.

Egy álom vált valóra

Közel egy évtizedes víziót sikerült valóra váltanunk az AI ERP-vel, mellyel ki tudtuk küszöbölni a vállalatirányítási rendszerek bevezetésének akadályát, azaz

  • nincs bekerülési költség,
  • a bevezetést megelőzően az Írisz Office csapata építi fel a rendszert, és már egy működő, adatokkal feltöltött rendszert adunk át, kiküszöbölve ezzel a hosszadalmas és emberi munkát igénylő bevezetést,
  • a rendszer támogatását a könyveléssel foglalkozó kollegák biztosítják, áthidalva ezzel az informatikai szakemberek számviteli ismereteinek hiányát, biztosítva ugyanakkor a rendszer folyamatos működéshez történő igazítását, testre szabását.

Képekben

infografika
A cégnél…

  • Csak annyi adatot kell rögzíteni a rendszerben, amennyit a cégvezetés megkíván
  • A számlákat elég szkennelni, azt nem kell a könyvelésnek eljuttatni
  • A könyvelés a rendszert testre szabja, így csak listából kell kiválasztani azt, amire szükség van
  • Jelölőkódok (munkaszám, költséghely) adhatók meg, ami alapján a könyvelés összetettebb kimutatásokat készíthet a cégvezetés számára
  • A felhasználó szintű rendszerhasználat nem igényel könyvelési ismereteket
  • Csökken az adatrögzítési idő a rendszerautomatizmusnak köszönhetően
  • Az összefüggésvizsgálat kizárja az emberi hibázás jelentős részét
  • Az ellenőrzést, támogatást a könyvelés biztosítja, így egy minőségbiztosítás jön létre
  • A céges belső nyilvántartások nem mutathatnak eltérést a könyvviteli nyilvántartásokkal szemben
  • A beszállítók adatai automatikusan ellenőrzésre kerülnek
  • A kimenő számlák a rendszerből készülnek, így elektronikus számla esetén azokat sem az ügyfélnek, sem a könyvelésnek nem kell fizikailag átadni
  • A számlavezető bankkal a rendszer összeköthető, így a kintlévőségek nyilvántartására fordított idő akár 80%-kal csökkenthető
  • A házipénztár gyakorlatilag automatikusan elkészül, állandó kontrollt biztosítva

A könyvelésen…

  • A rendszeren belül tud segítséget nyújtani
  • A hibaelhárítás távolról is megtörténhet
  • A hibaelhárítás után a rendszert tanítani lehet, kiküszöbölve a felmerülő mulasztásokat
  • A selejt gyártása kizárt (a hibát a könyvelés észleli, a negatív folyamatokat kiküszöböli)
  • A jelölőkódoknak (munkaszám, költséghely) köszönhetően a könyvelés látja el a cégvezetést a kontrolling adatokkal
  • Nem kell a könyvelésre bízni az eredeti bizonylatokat (elég a szkennelt dokumentum)
  • Nincs szükség bankszámla kivonatra, ha biztosított a banki lekérdezés

A kontrollingadatok…

  • A jelelőkódok (munkaszám, költséghely) alapján kontrolling információval láthatók el az arra jogosultak
  • A kontrolling történhet célzottan, így mindenki a neki szükséges információt kapja
  • Az információk nem sablonképletek, hanem egyedi igények alapján készülnek
  • Az információhoz való hozzáférés jogosultság alapján történik
  • A munkához szükséges adatok elérése nem helyhez kötött

A cégvezető…

  • Egy mobilapplikáció segítségével bárhol a világon ellenőrizheti a napi folyamatokat egy okostelefonján
  • Az adatokat egy vezetői igényekre szabott magas státuszú applikáció biztosítja
  • A vezetői döntéstámogatást szolgáló adatszolgáltatás kialakítása egyedi igényfeltáráson alapul
  • Az adófizetési kötelezettségeit személyes adónaptárában felügyelheti, akár az egész cégcsoportjára vonatkozóan egy felületen
  • A szolgáltatást nem akadályozza a külföldi út vagy a nem folyamatos internetszolgáltatás

Minden a felhőben fut össze…

  • Az adatvesztés kizárt
  • A biztonság rendkívül magas szintű
  • A használatához nem szükséges informatikai beruházás
  • Párhuzamos munkavégzés földrajzi és időbeli kötöttségek nélkül
  • Egy rendszeren belüli közös munkavégzés
  • Napi biztonsági mentés több példányban, melyek egymástól függetlenül kerülnek tárolásra
  • Az egymásra épülő rendszerfelépítésnek köszönhetően a dupla adatrögzítés időigénye, hibaszázaléka megszűnik