A tevékenységet két részre bontjuk: eseti és folyamatos döntéstámogatásra.
Az eseti döntéstámogatás jellemzően azonnali feladat és problémamegoldás. Ilyenkor a pillanatnyi pénzügyi és adózási helyzetből indul ki, mely során az előterjesztett vagy az általunk feltárt problémák és/vagy javítandó területek kezelésére dolgozunk ki koncepciótervet és működési modellt, melyet konzultáció(k) keretei között mutatunk be. A bemutatót követően a cégvezetés kézikönyvet kap a feladatok végrehajtásához, melyet a saját könyvelői csapata kivitelez, míg tőlünk igény esetén szakmai támogatást kaphatnak.
A folyamatos vezetői döntéstámogatás jellemzően már igényli a könyvvezetés átvételét is, mivel így biztosítható a szolgáltatás nyújtásához szükséges információk pontossága, másrészt lényegesen olcsóbb, ha a vezetői döntéstámogatás és a könyvelés egy kézben van, hiszen a két terület szoros kapcsolatban van egymással.
Folyamatos vezetői döntéstámogatás alatt értjük a napi döntések meghozatalát támogató pénzügyi és adózási háttér biztosítását. A folyamat elején felmérjük a vezetői igényeket, célokat, jövőképet és a lehetőségeket, mely alapján rendszeres vezetői konzultáció mellett kidolgozzuk a pénzügyi, adózási és működési modellt. A koncepció elfogadása után számviteli kivitelezésre kerül sor, mely a továbbiakban biztosítja a cégvezetésnek a vállalkozás valós helyzete feletti kontrollt.
A kontrolling szolgáltatás a folyamatos vezetői döntéstámogatás emelt szintje, amikor egyedi, cégspecifikus grafikonokkal és számsorokkal biztosítjuk az információval való ellátást a cégvezetés részére. Fontos! A grafikus rendszer kidolgozásakor lehetőség van az optimális vagy a meglévő folyamat modellezésére, tény, terv, bázis és elvárt adatok rögzítésére, aminek végeredményeként kialakítható egy olyan rendszer, ami automatikusan jelzi, ha vezetői beavatkozás, azaz döntéshozatali kötelezettség van.