Széchenyi 2022

Szolgáltatások

Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.
English

EcoCreative
Hypercortex
divider

Tollunkból

A már működő mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) részére kialakított, kedvezményes feltételrendszerű, szabad felhasználású, állami kamat- és kezességi díj-támogatásban részesített folyószámlahitel, amely kedvező lehetőség vállalkozása átmeneti pénzügyi gondjainak megoldására.

Tájékoztatjuk, hogy a kifejezetten a COVID-19 járvány miatti gazdasági nehézségek kezelésére kialakított új, kiemelt támogatású Széchenyi Kártya Folyószámlahitel Plusz  és Széchenyi Munkahelymegtartó Hitel forgalmazásának idejére 2020. 05. 15-től a (korábbi) Széchenyi Kártya Folyószámlahitel keretében az új és ismételt igényléstípusú, illetve a meglévő hitelkeret emelésére irányuló hitelkérelmek befogadása felfüggesztésre kerül.

A meglévő Széchenyi Kártya Folyószámlahitelek meghosszabbítására, illetve felülvizsgálatára vonatkozó hitelkérelmek benyújtása továbbra is lehetséges. Kérjük ezirányú igénye esetén keresse regisztráló irodáját.

 

Melyek a likviditási hitel előnyei?

  • állami kamat- és kezességi díjtámogatás,
  • akár ingatlanfedezet nélkül,
  • gyors és egyszerűsített hitelbírálat,
  • az ország több mint 200 pontján igényelhető,
  • szabad felhasználású hitel,
  • használható átutalás révén, bankkártyával készpénzfelvételre, illetve vásárlásra.

 

Melyek a hitel igénylés feltételei?

Minden olyan KKV igényelheti, mely

  •  legalább egy (25 millió Forint és a feletti hitelkeret igénylése esetén két) lezárt, teljes naptári évre vonatkozó működési múlttal rendelkezik,
  •  nincs lejárt köztartozása, sem lejárt hiteltartozása.
  •  Elvárás továbbá, hogy megfeleljen a Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzatában meghatározott egyéb feltételeknek.

 

Mennyi az igénybe vehető összege?

500 ezer Forinttól maximum 100 millió Forint*.

* Jelenleg az egyes Hitelintézetek az alábbiak szerint fogadnak be Széchenyi Kártya Folyószámlahitel kérelmeket:
· max. 75 millió Forint hitelösszegig: Erste Bank,
· max. 100 millió Forint hitelösszegig: Budapest Bank, MKB Bank, UniCredit Bank, OTP Bank, Gránit Bank, Takarékbank, Sberbank, Raiffeisen Bank.

 

Mennyi a hitel futamideje?

A hitel futamideje 1+1 év

  • A hitelszerződés az aláírásától számított 1 év múlva lejár, azonban a felülvizsgálati kérelem határidőben történő benyújtása és a bank pozitív bírálata esetén a lejárat további egy évre automatikusan meghosszabbodik.
  • A második éves lejáratot megelőzően a Vállalkozásnak lehetősége van a folyószámlahitel újabb 1+1 évre történő „meghosszabbítását” igényelni.

 

Hogyan működik a hitel törlesztése?

A hitel teljes összegének visszafizetése egyösszegben, a szerződés lejáratának napján esedékes.

 

Milyen kamatokra és költségekre kell számítani?

A Vállalkozásnak a hitelkeret megnyitásakor a hitelkeret nagyságától függő bírálati díjat és a kezességi díj állami támogatáson felüli részét kell megfizetnie.

A bírálati díj minden induló költséget tartalmaz, egyéb díj a hitelszerződés megkötését megelőzően, illetve a hitelkeret rendelkezésre bocsátásakor nincs.

A hitel futamideje alatt a ténylegesen kihasznált kölcsönösszeg után naptári negyedévente kamattámogatással csökkentett ügyleti kamat, illetve kezelési költség megfizetése esedékes. Széchenyi Kártya esetén rendelkezésre tartási jutalék nem kerül felszámításra.

A hitel valamennyi költségét és díját részletesen a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel kondíciós listája tartalmazza, amely a mindenkor hatályos Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzat 12. számú melléklete.

 

Melyek a hitel kötelező biztosítékai?

A hitel fő biztosítéka a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. készfizető kezességvállalása (ezt a hitelszerződés megkötését követően a finanszírozó Bank igényli, a vállalkozásnak ennek kapcsán nincs külön teendője).

Kötelező biztosíték továbbá (az Üzletszabályzat szerinti feltételeknek megfelelő) nagykorú magánszemély(ek) készfizető kezességvállalása.

25 millió Forint feletti hitelösszeg esetén a hitelező bank saját döntése alapján jogosult ingatlanfedezet bevonását is előírni.

 

Hol igényelheti?

Regisztráló Irodákban:

  • a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének irodáiban,
  • a területi kereskedelmi és iparkamarák irodáiban,
  • a KAVOSZ Zrt. irodáiban.

Az Önhöz legközelebbi irodát megtalálja az irodakeresőben. Az irodákban dolgozó munkatársak segítséget nyújtanak Önnek az igénylőlap kitöltésében, illetve tájékoztatják a szükséges csatolandó dokumentumokról.

 

Bankváltás

A fennálló Széchenyi Kártya Folyószámlahitel másik hitelintézetnél is meghosszabbítható anélkül, hogy azt a vállalkozásnak vissza kellene fizetnie – ez az úgynevezett „bankváltás”, azaz Széchenyi Kártya Konstrukció keretein belüli, eltérő hitelintézetek közötti hitelkiváltás. A hitelkérelmi dokumentáció összeállítása előtt kérjük, forduljon Regisztráló irodájához.

Bankváltásra irányuló hitelkérelem a hitel lejáratát megelőző 30 napig nyújtható be.

A folyamat időigénye megegyezik a normál Széchenyi Kártya igénylés ügyintézési idejével.

Jelenleg az MKB Bank Nyrt., OTP Bank Nyrt., Budapest Bank Zrt., UniCredit Bank Hungary Zrt., a Sberbank Magyarország Zrt., a Takarékbank Zrt., valamint a Raiffeisen Bank Zrt. fogadnak bankváltás típusú kérelmeket.

 

Melyek a választható hitelintézetek?

  • Budapest Bank Zrt.
  • Erste Bank Hungary Zrt.
  • Gránit Bank Zrt.
  • MKB Bank Nyrt.
  • OTP Bank Nyrt.
  • Raiffeisen Bank Zrt.
  • Sberbank Magyarország Zrt.
  • Takarékbank Zrt.
  • UniCredit Bank Hungary Zrt.

 

Igénylés lépésről lépésre

Hálózatunk munkatársai már az első lépéstől támogatják Önt, ha segítségre van szüksége!

  1. Találja meg a vállalkozásához legközelebb eső Regisztráló Irodát az irodakereső segítségével!
  2. Egyeztessen időpontot a választott iroda ügyintézőjével tájékoztatás céljából, illetve a kérelem benyújtásához.
  3. Segítünk megtalálni a céljai számára leginkább megfelelő konstrukciót, és ellenőrizzük, hogy a vállalkozása, illetve a hiteligény megfelel-e az adott hiteltípus igénybevételi feltételeinek!
  4. Segítünk összeállítani az ehhez szükséges igénylési csomagot*!
  5. Válassza ki, melyik forgalmazó bankhoz** szeretné a kérelmét benyújtani!

*Az igényelt hitel típusához kapcsolódó igénylési lap, valamint a nyilatkozat és az igénylési lap utolsó oldalán felsorolt igénylési dokumentumok.

**Felhívjuk figyelmét, hogy az egyes  hitelintézetek hitelbírálati rendszere és számlavezetési kondíciói eltérőek.

 

Melyek a hitel igényléséhez szükséges dokumentumok?

•    Vállalkozási formának és a konstrukciónak/hiteltípusnak megfelelő igénylési lap,
•    Az elmúlt év(ek) gazdálkodási adatai (SZJA/EVA/KATA bevallás, éves beszámoló, főkönyvi kivonatok),
•    Bővített nemleges adóigazolás,
•    Az igénylő/cégjegyzésre jogosult személyes okmányai,
•    Kezes(ek) okmányai fénymásolatban,
•    Nyilatkozat és kezesi záradék(ok).

 

Van-e szükség kiegészítő dokumentumokra?

•    Cégkivonat, Társasági szerződés,
•    Előző 12 havi számlaforgalmi igazolás.

A regisztrációt követően munkatársunk feldolgozza és továbbítja igénylését a választott bank felé, ahol pozitív bírálat esetén megkötik a hitelszerződést, és folyósítják a kölcsönt/megnyitják a hitelkeretet.

Kiemelt partnereink

További Partnereink

Bemutatkozás

A klasszikus adatrögzítő könyvelés már a múlté. A jelen a vezetői döntések aktív támogatásáról szól.
Az Írisz Office csoport a cégvezetőket és döntéshozókat támogatja napi szinten, tevékenységünk a könyvelésen és az információval történő ellátáson alapszik.

Papp Tibor Papp Tibor alapító
CertUnion ISO