Azok a magánszemélyek, akinek a NAV elkészíti az adóbevallásuk tervezetét, de nincs ügyfélkapu regisztrációjuk, igényelhetik az adóhatóságtól, hogy postán elküldje nekik a tervezetet. Erre 2017. március 15-ig van lehetőség.
Az alábbi módokon lehet beadni az igénylést:
- „Kérelem az adóbevallási tervezet papír alapon történő átvételéhez” elnevezésű formanyomtatványon
- levélben kötetlen formában (megadva adóazonosító jelét és születési dátumát)
- NAV ügyfélszolgálatán személyesen
- NAV telefonos tájékoztató rendszerén keresztül
- SMS-ben (2017. február 1-től) a 06-70-717-7878 telefonszámon az adóazonosíó jel és a születési dátum (évszám, hónap, nap) megadásával az alábbi formában: SZJA(szóköz)adóazonosítójel(szóköz)ÉÉÉÉHHNN
- a NAV honlapjáról elérhető űrlapon (2017. február 1-től)
Az igénylés március 15. után már csak a NAV ügyfélszolgálatain keresztül adható le.
Az igénylés alapján az adóbevallási tervezetet 2017. május 2-ig kapják meg a magánszemélyek postán.