Az alkalmi munkavállalók telefonos bejelentése az országos telefonos ügyfélszolgálat vonalán keresztül történik, melynek a hívószáma: 185.
A beazonosítást követően (mely a bejelentő adóazonosító jelének megadásával történik) az alábbi adatokat szükséges megadni a foglalkoztatás bejelentéséhez:
- a munkáltató adószáma
- a munkavállaló neve
- a munkavállaló adóazonosító jele
- a munkavállaló társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám)
- az egyszerűsített foglalkoztatás jellege (mezőgazdasági, turisztikai idénymunka vagy alkalmi munka)
- a munkaviszony napjainak száma
Az elektronikus adatlap kitöltését követően a bejelentést továbbítják az adóhatóságnak. A hívásról hangfelvétel készül, amit az ügyfélszolgálat a bejelentés követő ötödik év december 31-éig őriz meg.
Fontos!
A bejelentést legkésőbb a következő munkanapon jelenteni kell a gazdálkodó könyvelője felé, hogy a szükséges adminisztráció elkészülhessen.