A NAV felé a pénztárgép által kötelezően továbbított adatokat a PTGADAT jelű ÁNYK nyomtatvány segítségével lehet lekérdezni az adóhatóságtól. Ehhez csak a pénztárgép AP számára van szükség, ami a havi zárások alján is megtalálható (pl.: AP A12345678).
A nyomtatványon akár az év minden hónapjának adatait is le lehet kérni. Erre azonban csak egyszer van lehetőség díjmentesen egy időszakra vonatkozóan. (Ugyanarra az időszakra vonatkozó ismételt lekérdezés esetén a lekérdezőnek meg kell térítenie a NAV felé az adatigénylés teljesítésének önköltségi árát. Hogy ez pontosan mekkora összeg, arra nem tér ki a törvény.)
Az adatkérést a NAV 30 napon belül teljesíti az adatokat tartalmazó fájl tárhelyre való feltöltésével. A fájl a pénztárforgalmi adatokat gyűjtőnként és bizonylattípusonként összesítve tartalmazza.
A lekérdezést a szerviz is végezheti: A NAV az üzemeltető meghatalmazásából eljáró szerviz vagy forgalmazó részére ingyenesen biztosítja a pénztárgép igényelt naplófájljait, ha azokra a pénztárgép hibájának feltárásához vagy javításához van szükség.