10aug
2018
2018
Ha elrontottuk a vevő adószámát, akkor a javítási folyamat előtt meg kell nézni, hogy a számla kibocsátása megtörtént-e már, azaz elküldtük-e már a partnernek.
Ha a hibás adószámot tartalmazó számlát már kibocsátottuk, akkor két lehetőség van:
- dönthetünk úgy, hogy egy helyesbítő számlát állítunk ki. A helyesbítő számlán hivatkozni kell a hibás számla számlasorszámára, valamint adatot is kell erről szolgáltatnunk a NAV felé.
- lehetőségünk van a számla érvénytelenítésére és az új számla kiállítására is. Ebben az esetben fontos, hogy a sztornó és az új számlának is hivatkoznia kell az eredeti hibás számla sorszámára, és mind az érvénytelenítő, mind az új számláról adatszolgáltatási kötelezettségünk keletkezik.
Ha a hibát még a számlakibocsátás előtt észrevesszük, akkor a helytelen számlát sztornózni kell, és új számlát kell kiállítani. Az új számlának nem kell hivatkoznia a hibás számla sorszámára, viszont az érvénytelenítő és az új számla is adatszolgáltatásra kötelezett.