7nov
2017
2017
Bár a gyakorlatban jellemzően az első lehetőséget használják, de a második lehetőség az, ami jellemzően pénzügyileg rentábilisabb a gazdálkodók számára.
- A személyi jövedelemadó törvény 20% magánhasználatot feltételez, így a bruttó telefonköltség 20%-a lesz az adóalap, amennyiben ezt nem terheljük rá a munkavállalóra. Ebben az esetben az adóalap 1,18-szorosa után kell megfizetnünk a 15% SZJA-t és 22% EHO-t. Összesítve a bruttó telefonköltségre 43,66 százalékos mértékű adófizetési kötelezettség keletkezik. Ha ezt a lehetőséget választjuk, még azzal is számolnunk kell, hogy az ÁFA-nak csak a 70 %-át tudjuk levonni.
- Azonban ha a telefonköltség 30%-a tovább számlázásra kerül – általában egy az ügyvezető vagy valamelyik munkavállaló nevére kiállított számlával – úgy sem járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik (43,66%), sem az áfa 30%-át nem bukjuk el, tehát a pénzügyi előnyünk ezzel a megoldással jelentős.