Ha kérdése van, vagy bármely szolgáltatásunkat szeretné megismerni várjuk levelét.
A klasszikus adatrögzítő könyvelés már a múlté. A jelen a vezetői döntések aktív támogatásáról szól.
Az Írisz Office csoport a cégvezetőket és döntéshozókat támogatja napi szinten, tevékenységünk a könyvelésen és az információval történő ellátáson alapszik.
Amennyiben az adózók önhibájukon kívül nem tudják adókötelezettségeiket határidőben teljesíteni, illetve előreláthatóan mulasztásukat hosszabb időn keresztül pótolni sem tudják, abban az esetben a NAV mellőzheti a szankció kiszabását a jelenlegi járványügyi veszélyhelyzetre való tekintettel.
Az adóhatóság figyelembe veszi, hogy mi okozza a késedelmet, mulasztást, és a méltányos eljárás alapelvének megfelelően értékeli az egyedi ügyeket.
Fontos, hogy a mulasztás okáról a határidő lejártát követően a lehető leghamarabb tájékoztatást kell adni a NAV felé. A kimentésnek mindig utólag van helye, tehát előre felesleges beküldeni a szükséges nyomtatványt.
A bevallás, adatszolgáltatás megküldésével egy időben az egyes adókötelezettségek teljesítésének (EKKT) kimentésére szolgáló igazolási kérelmet kell benyújtani. Ebben szerepeltetni kell, hogy a mulasztás a járványügyi vészhelyzetre vezethető vissza. Ilyen eset lehet például, amikor akár saját maguk vagy képviselőjük, meghatalmazottjuk karanténba kényszerül és a vele való kapcsolattartás kizárt.
Amennyiben az adózó elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, abban az esetben az igazolási kérelmet is elektronikus úton kell továbbítani a NAV részére.