Amennyiben kézi számla kiállítása mellett döntünk, úgy ahhoz számlatömböt kell vásárolnunk, melyet a legtöbb nyomtatványboltban megtalálhatunk.
Ha aláírásra nem jogosult személy szerzi be a számlatömböt, úgy magával kell vinnie a következőket:
- vállalkozói igazolvány vagy nyilvántartásba vételi igazolás másolata
- adószámot igazoló okirat másolatát
- cégszerűen aláírt, két tanúval ellátott meghatalmazást
- a meghatalmazó aláírási címpéldányát vagy aláírás mintáját (a meghatalmazást végleg át kell adni a nyomtatvány eladójának)
- a meghatalmazó és a meghatalmazott személyi okiratai, adókártyái
Amennyiben az aláírásra jogosult személy vásárolja meg a számlatömböt:
- elegendő bemutatnia személyes iratait, adókártyáját,
- valamint igazolnia kell, hogy képviseleti joggal rendelkezik (ezt legegyszerűbben az aláírási címpéldánnyal / aláírás mintával tudja megtenni).
A leggyakrabban használt nyomtatványok (készpénz-fizetési számla, számla, nyugta, bevételi- és kiadási pénztárbizonylat, szállítólevél, kiküldetési rendelvény, menetlevél, pénztárjelentés) esetében az eljárás azonos.