Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy a munkaerő-kölcsönzés nem azonos a munkaerő-közvetítéssel, előbbi a cég által foglalkoztatott munkavállaló más félnek kölcsönzése, utóbbi pedig a toborzás/kiválasztás/tanácsadás tevékenység,
A munkaerő-kölcsönző cég hivatali engedély, konkrét, jogszabályba meghatározott jogi, személyi és tárgyi feltételek megléte esetén végezheti tevékenységét.
A tevékenység engedélyét a megyei kormányhivataltól kell hivatalosan kérni (korábban munkaügyi központ), aki azt kiadja, ha mindenben megfelelt a kérelem – azaz az alábbi feltételek biztosítottak:
jogi feltétel:
a tevékenység végzését a társaság alapíró okiratába/társasági szerződésébe kell foglalni (a cég ezen kívül végezhet más tevékenységet is, nincs kizárólagosság)
személyi feltétel: az általa foglalkoztatott legalább egy személy (jogszabályban) meghatározott szakmai képesítéssel, gyakorlattal rendelkezik (akár megbízásos jogviszonyban, nem feltétel a főállású munkaviszony.) A szakképesítés igazolása valamilyen felsőfokú végzettséggel és/vagy szakmai tapasztalattal történhet.
tárgyi feltételek: a kölcsönző cég a tevékenység gyakorlásához megfelelő irodahelyiséggel kell rendelkezzen (saját vagy valamilyen jogcímen használt)
Ez csak valós irodahelyiséget jelenthet, vezetékes telefonnal és irodai nyitvatartási időben személyes jelenlét biztosításával -azaz pl. székhelyszolgáltatás kizárt.
Az ingatlan lehet bérlemény is, de a tevékenység ellenőrzése munkaidőben kvázi bármikor biztosított kell, hogy legyen.
Állandó összegű vagyoni biztosíték (2 millió forint) letétbe helyezését kell igazolni. Gyakorlatban ez kifejezetten e célra elkülönített, bankban elhelyezett összeg, mely nem lehet kevesebb (vissza kell pótolni) és nem használható fel másra, csak pl. kártérítés kifizetésére.
Ha a cég tevékenységét több telephelyen folytatja, valamennyi feltétellel valamennyi telephelyén rendelkeznie kell!
Természetesen a fentiekben csak az alapvető szabályokat foglaltuk össze, az konkrét kérdésekben készséggel állunk rendelkezésre!