Bérköltségtámogatás a munkaügyi központoktól igénybe vehető hozzájárulás. Annak a vállalkozásnak, amely új munkavállalóval szeretné bővíteni a foglalkoztatottak létszámát, a támogatás hónapokig finanszírozást biztosíthat a munkavállaló után fizetendő adó- és járulékköltségek tekintetében.
Kire vehető igénybe?
Azután a személy után, aki:
- pályakezdő és 25 év alatti
- 50. életévét betöltötte
- tartósan, legalább 6 hónapja álláskereső
- 12 hónapon belül CSED, GYED, GYES-ben részesült
- megváltozott munkaképességű
- legfeljebb alapfokú végzettséggel rendelkezik
Mennyi a támogatás mértéke?
A támogatást a munkavállaló szuper-bruttó bérére, azaz a bruttó bérből levont adóra és járulékokra, a munkáltatót terhelő adókra és a nettó bér fedezetére folyósítják. A célcsoporttól függően 50-100%-os bértámogatást nyújthat a munkaügyi központ. A térítés hossza általában 6 és 12 hónap közötti időtartam.
Mi az igénybevétel feltétele?
- a vállalkozásnak a támogatás benyújtásakor ne legyen köztartozása
- az új munkavállaló felvételével növelje az átlagos állományi létszámot
- és vállalni kell a bértámogatás lejártát követő 3-6 hónapos továbbfoglalkoztatási kötelezettséget
Hol tudom megigényelni?
A támogatást a munkaviszony kezdetét megelőzően a vállalkozás székhelye vagy a munkavállaló lakhelye szerinti munkaügyi hivatalnál lehet kérelmezni. Az igényt a “Munkaerőigény – bejelentő lap” nevezetű formanyomtatvány kitöltésével kell benyújtani és csatolni kell mellé a 30 napnál nem régebbi adóigazolást arról, hogy a vállalkozásnak nincs adó- és egyéb köztartozása.
Figyelem, a kihirdetett munkabér-támogatási keret és a pályázati feltételek munkaügyi központonként és időszakonként eltérőek lehetnek, ezért az aktuális bértámogatásokról a foglalkoztatást megelőzően mindig tájékozódni kell a vállalkozás székhelye vagy a munkavállaló lakhelye szerinti illetékes munkaügyi központnál!