Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Zrt.

06 1 55 00 510
[email protected]

Keresés

Mit kell tudni a az elektronikus ügyintézési cím bejelentéséről?

 

A cégjegyzéknek valamennyi gazdálkodó szervezet esetében tartalmaznia kell a cég hivatalos elérhetőségét. A nyilvántartás célja olyan biztonságos kézbesítési cím rögzítése, amelyen a hatóságokkal a kapcsolattartás vagy egyéb elektronikus ügyintézés biztosított.

 

Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény kötelezte a 2017. január 1-én már működő gazdasági szervezeteket arra, hogy 2017. augusztus 30ig regisztrálják az email címüket.

A bejelentés itt tehető meg: https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/

Az újonnan alakuló gazdálkodó szervezetek a nyilvántartásba vételüket követő 8 napon belül kötelesek regisztrálni.

Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek az illetékes cégbíróság részére már bejelentették elektronikus kézbesítési címüket, azoknak is meg kell tenni a bejelentést az ún.” rendelkezési nyilvántartás” felé.

Mivel a jogszabály a gazdálkodó szervezetek fogalmát használja, így a kötelezettség vonatkozik a cégektől kezdve az ügyvédi, közjegyzői irodákon és civil szervezeteken át az egyéni vállalkozókra is.

A rendelkezési nyilvántartásba bejegyzett elérhetőség bejelentése (és megváltoztatása) várhatóan díjmentes lesz.

Email
Print